Jak Controller Area Network (CAN) służy samochodom?

Rozwój technologii ma ogromny wpływ na pojazdy. Samochody korzystają z coraz to nowszych magistrali, których koszt produkcji oraz implementacji jest znacznie mniejsze od dotychczasowych rozwiązań. Stosowane są do systemów nadzorujących pracę silnika, a nawet lotniczych i okrętowych systemach pokładowych. To dzięki nim wielu marynarzy, lotników i kierowców może czuć się bezpiecznie.

Potrzeby przemysłu motoryzacyjnego są szerokie. Jakiś czas temu przemysłowa sieć transmisyjna potrzebowała nowego standardu. Stał się nim CAN – Controller Area Network. Stworzyła go firma Bosch w latach 80. XX wieku. ISO 11898 przyjęło go za normę w 1993 roku. Tak rozpoczęła się nowa era samochodów wspieranych przez magistrale.

Automatyka i elektronika samochodowa jest wspierana przez CAN i trudno sobie dzisiaj wyobrazić samochód, który nie miałby nic z nią wspólnego. Implementacja takiego surowca jest niezwykle tania, stąd masowe stosowanie tego rozwiązania w przemyśle samochodowym.

Odporność na błędy transmisji czyni a CAN wręcz wzorową, jak na te czasy, możliwością komunikacji z podzespołami np. silnika. Zwiększa to komfort pracy, ponieważ zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Jeśli dodać do tego niski koszt implementacji, otrzymuje naprawdę dobrą magistralę za dobrą cenę.